Intern kravtider 2024-2025 – Vejle Svømmeklub

Nedenunder oversigt over interne kravtider og forventninger.

Formål: I Vejle Svømmeklub vil vi gerne tilbyde et internationalt stævne eller en ekstraordinær oplevelse til de svømmere som har højt nationalt niveau, men netop ikke opfylder kriterierne til landshold. Kvalifikation: Svømmere som opnår kravtiderne skal dedikere sig 100% til sporten, og fremprioriterer træningsprocessen op mod stævnet/oplevelsen.

Kriterie for udtagelse er, at svømmeren har styr på hverdagen ift. strukturering, planlægning og er skadesfri. Kval-perioder: 1/8-20/12 2024 kvalificerer man sig til et event i januar/februar.
1/1 2025 til Danish Open kvalificerer man sig til et event i maj/juni. Fra Danish Open til 30/7 2025 kvalificerer man sig til et event I september/oktober Antal:Der kan kvalificeres op til 4 svømmere i A-gruppen og 6 svømmere i B-gruppen. Det betyder, at hvis 7 svømmere eller flere er under kravtiden er det de 4 og 6 svømmere der er længst under kravtiden (procentuelt) der får tilbudt pladsen. Kravtider: Kravtiderne er regnet ud efter kravtiderne til de nordiske mesterskaber. Dvs: Senior: Nordiske krav + 5% 1.+2.+3. års junior: hhv. Nordisk junior krav + 5%, 4%, 3%. Årgangssvømmere kan også kvalificere sig, såfremt de er under nordiske junior krav + 5% ligesom 1. års juniorsvømmere. A gruppe og B gruppe: Forskellen på A-gruppen og B-gruppen ligger i forskellen på tilbuddene på events og/eller klubtilskuddet til aktiviteten.